Chybné představy

20. 01. 2019 16:55:37
Malé dítě jich má mnoho a postupně si je musí vylepšovat. Ale i v dospělosti přijdeme na to, že naše představa nebyl správná.

Já jsem jako dítě uslyšel větu „kostky jsou vrženy“. Jelikož jsem si rád stavěl z kostek, představil jsem si, že někdo ty hranaté dřevěné kostky snědl, že ho musely tlačit a ... Smysl výroku „kostky jsou vrženy“ jsem si tedy pro mne uspokojivě vyložil. Už nevím, kdy jsem si představu opravil.

Hanzelka a Zikmund v cestopise z Ameriky přiznávají, že jeden z nich měl jako dítě představu, že jedna z nejznámějších mexických sopek se jmenuje Pokakal se Petr, jelikož to však je neslušné, Mexičané jí říkají Popocatépetl. Když tam však přijeli, už měli představu opravenou.

V mládí jsem, podobně jako moji vrstevníci, často chodil do kina. Oblíbené byly italské filmy, hlavně veselohry o zlodějích a podobně. A snad v každém filmu byla řada hádek, ve kterých ta italština zněla tak specificky. Když jsem se o hodně později do Itálie dostal, byl jsem překvapen, že ta italština zní docela pěkně a žádnou hádku jsem nikde neslyšel.

Stejně tak oblíbené byly francouzské filmy, ve kterých hrála Brigitte Bardot a další krásné herečky. Podobně jsem v mnohém románu narazil na výraz „krásná Pařížanka“. Na základě toho jsem si udělal představu o Pařížankách. Když jsem tam mnohem později přijel, divil jsem se, že nepotkávám na ulici ženy odpovídající mé představě. Až jednou jsem uviděl v metru dvě skutečně pěkná děvčata. Když procházela kolem mne, tak zjistil, že mezi sebou mluví polsky. Ano, v Polsku je mnoho pěkných děvčat, v Rusku také a zdá se mi, že nejvíce jich je na Ukrajině. Ve Francii jsem však na ně neměl štěstí.

Když jsem poprvé přijel do Londýna, bylo tam pěkné počasí. Já jsem však žil s představou londýnské mlhy, o které jsem různě četl a slyšel. Jules Verne v knize „Cesta kolem světa za 80 dní“ nazval hlavního hrdinu, anglického gentlemana Phileas Fogg. Odtud ta moje představa. Po několika dnech jsem na ulici slyšel dvě děvčata mluvit česky. Oslovil jsem je: „Vy tady asi hlídáte děti.“ – „Ano, jsme tady jako ópérky“ odpověděly. - „A mlhu jste tady zažily?“ ptal jsem se. – „Mlhu? Proč se ptáte.“ – „Já jsem měl představu, že je zde často mlha.“ – „Já jsem ji tady ještě nezažila, ale jsem tady teprve jeden měsíc.“řekla jedna. – „Já jsem ji tady několikrát za toho půl roku zažila, ale nebylo to nic moc.“ Dodala druhá. Asi si musíme svoje představy upřesňovat celý život.

Autor: Ladislav Jílek | neděle 20.1.2019 16:55 | karma článku: 16.29 | přečteno: 278x

Další články blogera

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 599 | Diskuse

Ladislav Jílek

I já se vyjadřuji k Benešovi

Několik blogerů v souvislosti s datem 15. března se vyjádřilo k prezidentovi Edvardu Benešovi. Většinou ho hodnotili spíše negativně. Přidám svůj pohled.

19.3.2024 v 21:38 | Karma článku: 22.17 | Přečteno: 596 | Diskuse

Ladislav Jílek

Je 0,03% zanedbatelné množství?

Mnozí lidé popírají, že růst průměrné teploty způsobuje vypouštění CO2 do ovzduší a jsou alergičtí, když uslyší Green Deal.

1.3.2024 v 16:30 | Karma článku: 11.98 | Přečteno: 341 | Diskuse

Ladislav Jílek

Blíží se jaro

A to nás inspiruje k různým aktivitám. Cítíte již takové nutkání? Mám tady námět, který by třeba mohl někoho zaujmout.

28.2.2024 v 10:34 | Karma článku: 11.85 | Přečteno: 169 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.12 | Přečteno: 495 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 418 Celková karma 18.67 Průměrná čtenost 522
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...