Lze vzpomínat i na státnice

9. 02. 2020 21:01:29
Mnohokrát jsem byl v komisi u státních zkoušek, i tam se může ledascos přihodit, co lze vyprávět. Například dálkoví studenti, kterých dříve bylo více, bývali často hodně nervozní.

Dneska se tomu myslím říká distanční studium, ale stále platí, že nervozita roste s věkem. Vzpomínám si na jednoho studenta, který byl hodně nervozní. Po složení zkoušek nás pozvali na posezení a ten nervozní student řekl, že když si vytáhl otázky, podíval se dolů a zjistil, že má každou botu jinou. Tedy obě boty byly stejné barvy, ale odlišného vzoru. A byl si jistý, že se celá komise dívá na jeho boty, což ho jestě více znervoznilo. Celá komise ho ujistila, že jsme si tohoto, nepříliš velkého, rozdílu nevšimli. Podotýkám, že v komisi byla jedna žena, ani ta si rozdílného vzoru u obuvi nevšimla. Přesto bych pro klid duše radil všem, kteří se chystají k nějaké zkoušce, aby si zkontrolovali, zda mají obě boty stejné.

Jednou byly státnice dálkařů rozložené do dvou dnů. Prvý den se jeden nedostavil. Omluvil se zdravotní indispozicí. Jeho spolužáci nám však řekli, že má tak silnou trému, že není schopen přijít. Druhý den se objevil na chodbě mezi těmi, kteří čekali, až přijdou na řadu. „Jen jsem si přišel vychutnat tu atmosféru“ řekl mi, když jsem vyšel na chodbu. Vrátil jsem se mezi komisi a řekl to. A komise se usnesla: „Běž ven a nějak ho sem dotáhni!“ dostal jsem za úkol. Vyšel jsem tedy ven a řekl: „Můžete jít dovnitř, vychutnáte si přímo atmosféru zkoušky.“ Vešel a a já jsem pokračoval: „Zkuste si taky vytáhnout otázky, jen tak na nečisto.“ Udělal to. Pokynul jsem mu, ať si sedne ke stolku. A nakonec jsme ho vyzvali, ať zkusí na ta otázky odpovědět. Byl připraven docela dobře, tak jsme mu nakonec řekli, že státnici udělal. Něco podobného popsal spisovatel Žák v jedné ze svých knih ze studentského prostředí a myslím, že to bylo i nafilmováno.

Je tomu dávno. Jel jsem do Brna a v jednom městě, kterým jsem projížděl, jsem si všiml na zdi nápisu: OTA ODJEL DO LÁZNÍ, NIKDO TU UŽ NEBLÁZNÍ. Kdo to asi napsal? Napadlo mne. Po čase jsem zkoušel dálkaře a a jeden mne požádal: „Vezměte mne jako prvního, já dojíždím až z...“ a jmenoval město, ve kterém jsem si před krátkou dobou přečetl ten nápisl. Zeptal jsem se ho na to, protože toho nápisu si musel všimnout každý obyvatel toho města. Překvapil mne: „Ten Ota jsem já.“ Prohlásál. Podíval jsem se do indexu, skutečně se jmenoval Otakar. „A kdo to napsal?“ – „No přeci já, aby všichni věděli, že nějakou dobu nebudu dělat po městě blbinky.“ Jeho spolužáci mne pak řekli, že o něm jako o známém recesistovi vyšel článek v jednom časopise pro mládež.

Nedávno jsem zažil, že ke státnici posluchačů deního studia se dostavil student v odřených riflích a flanelové košili se vzorem karo v kombinaci tmavě červené a černé. Později jeden z přítomných docentů nám sdělil: „Tento student přišel takto oblečený ke všem zkouškám. Říkal jsem mu, aby se ke státnici oblékl lépe. Odpověděl mi, že nemá jiné oblečení. Tak jsem mu navrhl, že mu půjčím košili, sako a kravatu, že máme přibližně stejnou postavu. Nepřišel si pro tol“

I u státnic si lze všimnout, že se doba mění.

Autor: Ladislav Jílek | neděle 9.2.2020 21:01 | karma článku: 22.14 | přečteno: 566x

Další články blogera

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 599 | Diskuse

Ladislav Jílek

I já se vyjadřuji k Benešovi

Několik blogerů v souvislosti s datem 15. března se vyjádřilo k prezidentovi Edvardu Benešovi. Většinou ho hodnotili spíše negativně. Přidám svůj pohled.

19.3.2024 v 21:38 | Karma článku: 22.17 | Přečteno: 596 | Diskuse

Ladislav Jílek

Je 0,03% zanedbatelné množství?

Mnozí lidé popírají, že růst průměrné teploty způsobuje vypouštění CO2 do ovzduší a jsou alergičtí, když uslyší Green Deal.

1.3.2024 v 16:30 | Karma článku: 11.98 | Přečteno: 341 | Diskuse

Ladislav Jílek

Blíží se jaro

A to nás inspiruje k různým aktivitám. Cítíte již takové nutkání? Mám tady námět, který by třeba mohl někoho zaujmout.

28.2.2024 v 10:34 | Karma článku: 11.85 | Přečteno: 169 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 620 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.80 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 418 Celková karma 18.67 Průměrná čtenost 522
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...