Lukáš, Jitka a Irena 13/16 Všední dny

Nastaly všední dny. Děti postupně začaly chodit do školy. Udržovali jsme přátelství s Petrem a Lenkou i kvůli dětem, které se rády viděly. Lucie byla aktivní skautka, naše děti, když dorostly, ji následovaly. 

Irena hodně času věnovala sobě: navštěvovala fitness centrum, kosmetiku, masáže a další. Investovala do toho snad všechny honoráře, které dostávala za to, že je tváří firmy. Dokonce i po čtyřicítce zůstávala tváří firmy. Nakonec, domácí spotřebiče používají ženy v každém věku, nevadí, když je prezentuje modelka, které stejně nikdo nedokáže odhadnout věk. Někdy byly na fotografii i naše děti.

Mně dělalo dobře, když jsme spolu někam šli, že přitahuje zraky mužů. Když bylo třeba něco projednat na úřadě a byl tam úředník, poslal jsem Irenu. Úředník se mohl samou ochotou přerazit. Jednou jsme přijeli se zájezdem na dovolenou. Muž na recepci rozdával klíče od pokojů. Postrčil jsem Irenu, aby natáhla ruku pro klíč. Dostali jsme pokoj s balkonem a výhledem na moře.

Na Ireně mně vadila jediná věc: Málo se věnovala dětem. Neprobírala s nimi, co bylo ve školce, s kým si hrály, jestli neplakaly. Když děcko za ní přišlo s nějakým problémem, často ho odbyla „Nemám čas.“ Nepodařilo se mně jí vysvětlit, že by to měla dělat jinak, že by měla s dítětem rozebrat, co ve školce dělali, s kým si hrály, jestli mu někdo ublížil, jak to má řešit… Došel jsem k závěru, že v tomto směru musím obvyklou funkci matky zastat sám. Odpoledne jsem odcházel z práce co nejdříve, abych byl doma, když budou děti přicházet ze školky, později ze školy, a dělat úkoly. Byl jsem vedoucí konstrukce, práce jsem měl mnoho, přesto jsem odcházel a případné nedodělky jsem si vzal domů a dokončil je večer místo sledování televize. Děti si rychle zvykly na to, že se svými problémy chodí za mnou. Po čase to začalo Ireně vadit. Anetka třeba psala úkol do školy, přiběhla a ptala se:

„Kde je táta?“

„Co mu chceš?“ ptala se Irena.

Anetka mlčela.

„To nemůžeš říct mně?“ nazlobila se na ní Irena.

Marně jsem Ireně říkal:

„Začni žít s těmi dětmi, vyptávej se jich na jejich problémy a oni samy začnou běhat za tebou.“

 

Jednou mně volali na zasedání představenstva, kde mi sdělili, že se mnou počítají na místo technického ředitele. Bylo mi jasné, že pak bych přicházel domu v pět nebo šest hodin. Odmítl jsem to a řekl, že na to místo doporučuji svého zástupce Tomáše Kolaříka, který je velmi schopný. Byli překvapeni, ale začali o mém návrhu uvažovat. Řekl jsem Tomášovi:

„Víš, že se hodně věnuji našim dětem, protože Irena chodí po fitcentrech a salonech krásy. Odmítl jsem proto jmenování na místo technického ředitele a doporučil jsem tebe. Pokud to budou akceptovat, tak to vezmi.“

„Nechceš si to ještě rozmyslet:“ ptal se Tomáš.

„Nechci, už jsem si to rozmyslel.“

Tomáš se stal technickým ředitelem. V podniku se mluvilo o tom, že jsem odmítl jmenováním vyšší funkce. Doma jsem o tom nemluvil. Asi Jolana o tom říkala spolužačkám a tak se to nakonec dověděla i Irena. A bylo zle:

„Proč jsi to odmítl? Zahodil jsi životní šanci!“

„První mojí šancí jsou děti.“

Byl to snad největší konflikt, který jsem s Irenou měl.

Pan Lukáš se obrátil na mně:

„Irena vždycky respektovala moje rozhodnutí. Asi to měla po své mamince. Nevím, proč dělala takovou scénu kvůli tomu, že jsem odmítl ten postup.“

„Myslím, že to souvisí s tím románkem či spíše s historkou, kterou měla paní Irena se svým vedoucím. Zdá se mi, že jste ho jmenoval Konopka. To muselo být pro takovou krasavici, jako paní Irena, velké ponížení, když jí došlo, že ji má jenom pro potěšení. Věděla, že milenka je méně než manželka. Získala však vás, a kdybyste byl ještě k tomu technickým ředitelem, to by byl vítězný triumf! Až by jen tak před Konopkou utrousila, že její manžel je technickým ředitelem, jistě by to cítila jako satisfakci.“

„Možná máte pravdu,“ odpověděl pan Lukáš a po chvilce pokračoval.

Autor: Ladislav Jílek | čtvrtek 5.10.2023 9:44 | karma článku: 12,97 | přečteno: 384x
  • Další články autora

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část II - Kolonie

Vzpomínám si, že v padesátých letech minulého století mnoho lidí na argument, že ve Francii, Velká Británii či jiné západoevropské zemi mají vysokou životní úroveň, odpovídal: „Díky koloniím mají vysokou životní úroveň.“

22.4.2024 v 11:10 | Karma: 20,58 | Přečteno: 557x | Diskuse| Politika

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část I - Války

Již mnohokrát se stalo, že někdo přišel s novou myšlenkou, která chytla. Všem lidem bylo jasné, že to je ono, nadchli se pro ni, realizovali ji – a nakonec se ukázalo, že to nefunguje.

16.4.2024 v 17:36 | Karma: 15,29 | Přečteno: 474x | Diskuse| Politika

Ladislav Jílek

Poznámky k eutanazii

Vím, že většina lidí má vyhraněný názor na dobrovolné ukončení života. Pokud někdo na toto téma ještě chce vést úvahy, doporučuji zvážit níže uvedená fakta.

11.4.2024 v 12:57 | Karma: 14,66 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma: 24,52 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ekonomika

Ladislav Jílek

I já se vyjadřuji k Benešovi

Několik blogerů v souvislosti s datem 15. března se vyjádřilo k prezidentovi Edvardu Benešovi. Většinou ho hodnotili spíše negativně. Přidám svůj pohled.

19.3.2024 v 21:38 | Karma: 22,93 | Přečteno: 739x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 421
  • Celková karma 18,38
  • Průměrná čtenost 521x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.