Lukáš, Jitka a Irena - 14/16 Irena začíná s alkoholem

A pak přišel větší problém. Začalo to docela nevinně. U Ireny v práci nastoupila nová pracovnice Tereza. 

„Furt se hihňá a nic neumí,“ charakterizovala ji stručně Irena.

Záhy jsem pochopil, že Tereza leží Ireně hodně hluboko v žaludku. Brzy jsem od Ireny slyšel:

„Chlapi se kolem ní točí, a ona přitom nenapíše anglický dopis bez chyby.“ Uváděla příklady, kde našla chybu v materiálu, který Tereza připravila. Záhy jsem pochopil, že jde o něco více, než o nešikovnou začátečnici. Irena to totiž říkala tónem plným nazlobenosti, že mi bylo jasné, že pro ní Tereza představuje nebezpečnou sokyni.

Jednou odpoledne měla Irena se spolupracovníky jakousi oslavu. Navečer u nás někdo zazvonil. Vyšel jsem ven, přede dveřmi stála Irena, dva kolegové ji podpírali. Irena nebyla schopna ani najít klíč a odemknout. Kolegové něco zakoktali a já jsem si Irenu převzal. Uložil jsem ji v ložnici a dětem řekl, že mamince není dobře. Nikdy před tím jsem ji neviděl opitou. Usoudil jsem, že se neuměla vyrovnat se skutečností, že na oslavě je hvězdou Tereza a nikoliv ona. Řešila to tím, že si nalévala skleničku za skleničkou. Nemýlil jsem se ve svém odhadu.

Bohužel to netrvalo dlouho a měl jsem podezření, že Irena zase pila. Za krátko totiž přišla z fit centra, a když jsem jí chtěl dát pusu na přivítanou, nastavila mi jenom tvář. Za pár dní opět se to opakovalo. Nabyl jsem jistotu, že je pod vlivem alkoholu. Udeřil jsem na ni:

„Ty jsi pila?“

„Co tě napadá.“

„Dýchni na mne!“

Nedýchla. Vyhodil jsem veškerý alkohol, který jsme doma měli. Stále častěji jsem měl pocit, že Irena pije. Nakonec jsem měl jistotu. Prvně mně sice tvrdila, že ji bolí v krku, že si vykloktala rumem, podruhé říkala, že jí nesedl oběd, že potřebovala něco pro povzbuzení trávení. Bylo mi jasné, že to jsou jen výmluvy.

Bohužel Irena začala pít i v práci. I tam to kolegové zaznamenali. Blížil se veletrh v Německu. Přípravu stánku na tomto veletrhu měl na starosti kolega Volf. Ten Irenu nejmenoval do týmu, který pojede na veletrh, ačkoliv dlouhé roky tam jezdila. Místo ní Volf navrhl do týmu Terezu. Toho dne přišla Irena domů velmi rozčilená a hned spustila:

„Ta koza Tereza si tak otočila Volfa okolo prstu, že ji napsal do týmu, který pojede na veletrh do Düsseldorfu.“

„Poslyš, Ireno, vzpomeneš si někdy na tu kolegyni, myslím, že se jmenoval Kružíková, která měla k tobě připomínky, když jsi nastoupila do Vadexu.“

„Tu krávu mně ani nepřipomínej!“ řekla Irena rozčíleným hlasem." Bohužel, alkohol se u Ireny projevoval i tím, že její slovník byl hrubší.

Druhý den šla Irena za vedoucím Konopkou:

„Volf dal do týmu na veletrh v Düsseldorfu Terezu. Jak zná Tereza němčinu, to ses mohl přesvědčit.“ Vzhledem k jejich někdejšímu vztahu Irena jednal se šéfem ne zrovna poníženě.

„Všichni obchodníci, kteří tam přijdou, budou hovořit anglicky, není třeba, aby pracovníci na stánku uměli německy“ namítal Konopka.

„Obchodníci samozřejmě mluví anglicky, ale při instalaci stánku je třeba jednat s německými techniky a řemeslníky. Je třeba s nimi domluvit napojení elektrospotřebičů, počítačů a vybavení kuchyňky,“ nedala se odbýt Irena. „To jsem vždycky dělala já,“ zdůraznila. A Konopka kapituloval:

„Domluvím se tedy s Volfem, aby vzal tebe.“ Konopka byl asi rád, že tento nepříjemný rozhovor může ukončit.

Pak si Konopka zavolal Volfa a oznámil mu, že ve stánku na veletrhu bude Irena. Díky tomu v pátek odjela Irena ve skupině pod vedením Volfa do Německa připravit a otevřít stánek. Hned v pondělí, první den veletrhu, se na stánku zastavil ředitel podniku Vadex. Když mu Irena servírovala kávu, ředitel poznal, že je opitá. V baru na stánku měli několik lahví pro počastování hostů a Irena si z nich nalévala sobě. Ředitel si zavolal Volfa a vytkl mu, jak to, že má na stánku takovou pracovnici. Ten mu po pravdě řekl, že ji nechtěl, že to dostal příkazem. Irena se musela na základě rozhodnutí ředitele hned sbalit a vrátit se domů a na její místo byla povolána Tereza. Samozřejmě to mělo po návratu z veletrhu dohru.

Po skončení veletrhu se v práci prvně řešil případ Konopka, který přes protesty Volfa prosadil, že na stánku bude Irena. Jen díky vazbám, které měl Konopka na některé lidi ve vedení, to pro něho skončilo pouze finančním postihem a sdělením, že ho nechávají ve funkci pouze do doby, než bude mít nárok na starobní důchod, což bude za necelé dva roky. Jakmile dosáhne důchodový věk, ve funkci končí. Irena se řešila až na druhém místě. Výsledek byl, že jednak taky dostala finanční postih a jednak přestala být tváří firmy. To druhé nesla hůře.

Autor: Ladislav Jílek | pátek 6.10.2023 13:23 | karma článku: 11,82 | přečteno: 406x
  • Další články autora

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část II - Kolonie

Vzpomínám si, že v padesátých letech minulého století mnoho lidí na argument, že ve Francii, Velká Británii či jiné západoevropské zemi mají vysokou životní úroveň, odpovídal: „Díky koloniím mají vysokou životní úroveň.“

22.4.2024 v 11:10 | Karma: 20,58 | Přečteno: 557x | Diskuse| Politika

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část I - Války

Již mnohokrát se stalo, že někdo přišel s novou myšlenkou, která chytla. Všem lidem bylo jasné, že to je ono, nadchli se pro ni, realizovali ji – a nakonec se ukázalo, že to nefunguje.

16.4.2024 v 17:36 | Karma: 15,29 | Přečteno: 474x | Diskuse| Politika

Ladislav Jílek

Poznámky k eutanazii

Vím, že většina lidí má vyhraněný názor na dobrovolné ukončení života. Pokud někdo na toto téma ještě chce vést úvahy, doporučuji zvážit níže uvedená fakta.

11.4.2024 v 12:57 | Karma: 14,66 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma: 24,52 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ekonomika

Ladislav Jílek

I já se vyjadřuji k Benešovi

Několik blogerů v souvislosti s datem 15. března se vyjádřilo k prezidentovi Edvardu Benešovi. Většinou ho hodnotili spíše negativně. Přidám svůj pohled.

19.3.2024 v 21:38 | Karma: 22,93 | Přečteno: 739x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

  • Počet článků 421
  • Celková karma 18,38
  • Průměrná čtenost 521x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.