Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Bohužel. Neštěstí nechodí po horách, ale po lidech.

0 0
možnosti

Drobný problém, který vlastně tak nějak zapadl, ale mění spoustu podobných názorů na nesmysl: Lenin v roce 1905 zjistil, že marxizmus není řešením, ale protože všichni ruští revolucionáři se kolem marxizmu sešli, nemohl ho odmítnout, jen si ho "přiohnul". Ve skutečnosti i samotný Marx si pouze uvědomoval, že liberální společnost není dobrá a onen "komunizmus" byl jen úvahami na téma, jak z toho. Jen mu nedošlo, že klíčovým problémem je samotný liberalizmus jako takový a to právě došlo Leninovi (a Stalinovi). Bohužel se ani Leninovi, ani Stalinovi nepodařilo prolomit promoření inteligence liberalizmem a právě to se stalo morem "reálného" (přesněji postalinského) socializmu.

0 0
možnosti

Za život jsem se střetl s obrovským množstvím lidí. Typologicky pak i těmi, kteří byli prodchnuti myšlenkou konání Marx - levicového dobra. Jejich základ pohledu je jednoduchý - Plno nespravedlnosti - oni na špatné pozici, když se to poupraví, pak tedy bude lépe. Bližším pohledem, (zcela pak bez ideologie), vidím méně schopné a vzdělané lidi. Plno osobních nezdarů, pak flustrace. Rozvedená matka, která se angažuje v odborech - hlavně proto, aby nabrala status dle ZP, (ochrana funkcionářů). Podobně rozvedený řidič, společensky nesmírně aktivní. Vytýkám mu nedbalou péči o svěřenou techniku, ptám se jej - proč ? Od upřímně odpovídá , že na malichernosti v práci nemá čas! Je v různých komisích, kde bojuje i o mé blaho ! Např. i v komisi stravovací ! Mne to doprovází celý život. Nejsem schopen zvládnout sám sebe = budu tedy pomáhat tobě ! Nikdo z nich, pochopitelně nezakládá žádnou firmu, nevytváří to potřebné - příležitosti se mzdou a benefity. Naopak, scházejí se, utěšují svými nezdary a potížemi. Je jim tak dobře - mají plno důkazů o podlosti doby ! Po pravdě řečeno, to jsou civilně i sympatičtí lidé - Já je ovšem považuji svého druhu za nemocné. Svůj status nikdy neopustí, ani se nemohou mít lépe, protože by tím popřeli smysl a angažovanost svého celkového bytí ! ... Oni sami - nejsou schopni své proměny - Proměnit ovšem celý svět, jim problémy vůbec nečiní ! :-)

4 1
možnosti

Podobné lidi jsem mnohokrát registroval. Například před časem jsem šel o dovolené na nějakou zříceninu. Cestou jsem procházel městečkem, kde jsem si dal u stánku pivo. Přisedl si ke mně místní štamgast. Zeptal jsem se ho, zda jdu správně. "Jo, musíte touto cestou do lesa, ale tam se dejte vlevo, protož voda tam strhla mostek a náš starosta je neschopný..." Vyslechl jsem, jak by to správně mělo fungovat v tom městečku. ale nefunguje to. Pak začal nadávat na politiku naší vlády a v protikladu uváděl své správné vize. Než mi prozradil svůj názor na chod světa, šel kolem další občan zeptal se: "Franto, kdy mi doděláš tu střechu?" Vyrozuměl jsem, že je to místní klempíř nebo pokrývač, který si neumí zorganizovat ani svoje řemeslo. Kdybych tam poseděl déle, možná bych se dověděl, že si neumí zorganizovat ani svoji rodinu.

3 0
možnosti
Foto

K32a82r89e47l 37C68a55c84h

5. 5. 2018 1:21

Každá filosofie má své zastánce a své odpůrce. Na každé filosofii se dají najít nějaké trvalé pravdy a také části, které byly společenskou praxí, nebo novým poznáním vyvráceny. Posuzovat filosofické dílo a jeho zastánce podle toho, jak bylo v praxi zneužito, je - nezlobte se - hloupé. Já jsem ateista a také se neposmívám těm, co stále ještě věří různým náboženským ideologiím. Jejich víra jim pomáhá a pokud ji nezneužijí k páchání zla, nechť věří. A to prosím náboženské války trvají, co lidstvo existuje.

2 0
možnosti

Posuzovat filosofické dílo a jeho zastánce podle toho, jak bylo v praxi zneužito,

Každé filozofické dílo se stává dílem až tehdy, pokud má reálný přínos. A ten se dá prověřit jen praxí. Buď zpětně, anebo v čase. Pokud se dá, anebo přímo vybízí ke zneužití, potom je špatné, utopistické, anebo je to ideologie..

1 0
možnosti

Já bych se toho nechtěl ani dožít. Karma a souhlas.

1 0
možnosti

Marx byl vynikajícím myslitelem a vynikajícím filozofem

tento odkaz nemá českou verzi

https://de.wikipedia.org/wiki/Dialektische_Grundgesetze

tento má českou verzi ale je jen poloviční než cizojazyčná verze

https://de.wikipedia.org/wiki/Karl_Marx

je dobré si uvědomit ony tří Marxovy filozofické zákony, platí kdekoliv a kdekoli a v jakékoliv společnosti ..jsou to univerzální zákony

platí jak v matematice tak v chemii a také ve společenských vědách a i v běžném životě..........

2 3
možnosti

Marx byl především vyžírka, netáhlo, tlučhuba, rasista, lhář, obšourník, demagog, podvodník a amorální gauner. Jeho údajné zákony, které jsou vycucané z prstu na první dobrou, nikdy v reálu nefungovaly a ani by nemohly. Věří mu jen podobně duševně handicapovaní jedinci.

3 0
možnosti

Lidiček, odkojených marxismem, najdete v Bruselu kopec a v nejvyšších funkcích.

4 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS