Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak to že ti lidé zůstali komunisty, to jsem pochopil už během čtení oné knihy, ještě nacyklostylované. Dokonce vím, že někteří z těch, kteří onen bolševický teror přežili, dlouhá léta, mnozí až do smrti, věřili, že se jednalo o akci antikomunistických imperialistických centrál, které chtěly zničit komunistické hnutí. S jedním takovým člověkem jsem měl možnost se dokonce osobně sejít a mluvit s ním. Jen nebyl schopen odpovědět na otázku, jestli Stalin a Gottwald byli tedy antikomunističtí agenti. To mu hlava nebrala. Pravdou nicméně zůstává, že díky lidem jako autor Doznání, nebo i jako Pavel Kohout, se mohl svět obšírně dozvědět, co za prasárnu celý ten systém byl. A už jen za to si zaslouží, když už nic více, tak pochvalné zamručení. Když se totiž podíváme na dnešní znalosti současné generace, běhá mi z toho mráz po zádech.

2 0
možnosti
Foto

K23a48r65e81l 35C61a83c80h

19. 8. 2018 22:58

Je to tak. Nevěřili.

2 0
možnosti

Kniha je ještě naléhavější a ta nepochopitelná víra ve stranu až do smrti zavání fanatizmem. Jak se ho zřekla manželka, je tam také důrazněji popsáno.

2 0
možnosti

Ten film sem viděl už v roce 1972. Pro mnohé přátele SSSR a lido-demo tady na západě byl film "užitečným" šokem a část z té náklonnosti k lido-demo vystřízlivěla.. Také sem četl knihu Artura Koestlera , "Půlnoc v pravé poledne" (můj volný překlad názvu do češtiny, nevím, byla li v ČR vydána) a tam spisovatel popisoval mentalitu některých komunistů, k teří uvízli ve spárech KGB. Někteří z nich byli tak zaslepení svoji fanatičností, že když mučení nefungovalo, tak vyslýchající řekli, že je potřeba kvůli straně, aby se přiznali i k tomu, co nikdy neudělali a oni se nakonec poddali, kvůli rodné straně všechno:-/ To souhlasí s osudem Artura Londona, který i po svém zážitku zůstal komunistou. Fanatici každé idologie (nacisté, komunisté, extrémní křesťanské sekty, ba i jinak mírumilovní buddhisté, i když tam je naštětí těch fanatiků velmi málo) svůj fanatizmus nikdy nezmění a jsou v jeho jménu schopni schápat strašné zločiny. Pane JílkuR^R^R^a karma.

3 0
možnosti
Foto

O té knize jsem slyšel, ale nečetl. STB mi zařídilo, abych ten film mohl zítra shlédnout. Jsem zvědavý.

1 0
možnosti
Foto

Také jsem se díval. Ti vyšetřovatelé a soudci dostali z Kremlu jasný úkol. Odhalit protikomunistický odboj. Pokud by se jim to nepodařilo, byli by sami prohlášeni za třídní nepřátele a šli na popraviště. To jim bylo jasné a proto se také tak krutě chovali. Popravovali a odsuzovali, aby zachránili vlastní kůži.

3 0
možnosti

To je ale neomlouvá!

5 2
možnosti
  • Počet článků 421
  • Celková karma 18,35
  • Průměrná čtenost 521x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.