Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stejně jako u těch kolejnic i tady by příliš malá délka nebyla dobře

0 0
možnosti

Děkuju za zajímavý článek, pane Jílku. Kolejnice možná dozrála k dokonalosti, nebo má ještě někde rezervy?

Mohu-li malou vsuvku. Jednou jsem se zeptal ruského kolegy, proč rozchod jejich kolejí je jiný než v okolních státech, že si zavařili na velkej problám.

"Naša železnaja daroga budět o adin chuj bolše, tak skazal báťuška car a tak budět," vysvětlil mi s hořkostí Voloďa a v reakci na moje pobavení se dušoval, že éto pravda.

1 0
možnosti

V souvislosti s budováním rychlých tratí rostou i požadavky na kvalitu kolejnic, hlavně na čistotu oceli.

Zdůvodnění většího rozchodu v Rusku jsem taky slyšel.

1 0
možnosti

Já bych tento blog nazval smysluplným, na rozdíl od mnoha jiných, které mlátí jenom prázdnou slámu a ještě si autoři myslí, bůhví čím nás neoblažili. Jen si z hlediska modeláře příště požádám o maličkou odbočku a popis kolejnic z této oblasti ;-D;-);-D;-);-D

0 0
možnosti
Foto

Zajímavé je, že tato uhlíková eutektoidní ocel prakticky nerezaví.

0 0
možnosti

Mně se to taky zdá, ale zdůvodnění neznám.

0 0
možnosti
Foto

P14e51t92r 95J90o68h54n

10. 8. 2019 23:45

R^ hezky popsáno

0 0
možnosti

R^ Zajímavě popsáno. Ani jsem nevěděl kolik typů kolejnic bylo či je.

0 0
možnosti

Hodně zajímavé R^. Takže největší brzdou ve vývoji byla technologie výroby. Klidně bych si o tom přečetl další podrobnosti. Zvláště když je podáte tak zajímavě a s ilustracemi jako dnes. Ještě jednou děkuji.

3 0
možnosti
Foto

I43v91a86n 53M62a15r10e98k

10. 8. 2019 20:52

P.Jílku karma. R^

3 0
možnosti

Mně tedy ten blog příliš dlouhý nepřipadal. :-)R^

2 0
možnosti
Foto

R^:-) Zajímavé psaní. Jak píšete ... kolejnice a trvalo dost dlouho, než se našel její dnešní tvar.

1 0
možnosti
  • Počet článků 420
  • Celková karma 17,82
  • Průměrná čtenost 522x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.