Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sice jsem nestudoval projekt, ale troufám si tvrdit s pravděpodobností hraničící s jistotou, že Baťův kanál parametry, které by ten nový vyžadoval, určitě nemá a musel by se komplet přestavět.

Je mi jasné, že pro vás, jako pro hutníka, jsou tyto závody srdcovou záležitostí, ale opravdu si myslíte, že ten těžký průmysl je pro naši zemi ta nejlepší volba? Já to neumím posoudit, ale zachovat tu výrobu pouze za cenu toho, že se postaví betonové koryto napříč Moravou za peníze, které by se mohly (a myslím, že i měly), investovat jinam...

2 0
možnosti

Baťův kanál byl určen spíš jen na přepravu uhlí do Baťových tepláren a elektráren loděmi o nosnosti max. 150 tun.

To co je nyní ve hře, je pouze poměrně krátké splavnění Odry na české straně - nejspíše poblíž Ostravy, protože na polské straně je Odra plně splavněna až do Balského přístavu - Štětín, či Swinojuscie.

A to je opravdu škoda nevyužít tuto dopravní cestu, když její využití je pro nás vlastně velmi levné.

Ovšem zbytek kanálu - tedy propojení D-O-L je nyní pravděpodobně nereálné. Bohatě by postačilo zlepšení splavnění LABE a MORAVY.

:-):-):-)

2 0
možnosti

Ještě drobná poznámka, tvrzení "Z ekologického hlediska má vodní doprava nejmenší spotřebu energie na tunu přepraveného materiálu a na kilometr dráhy." není pravdivé, nejmenší spotřebu má elektrifikovaná železniční doprava.

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/merna-energeticka-narocnost-jednotlivych-druhu-dopravy-v-cr

1 0
možnosti
Foto

Průplav Odra - Dunaj je skvělá věc! Kéž bychom měli víc státníků, kteří by se nebáli do toho jít. R^

3 5
možnosti

Tak proč nejdou plánovači a stavitelé pro peníze do komerčních bank? Když je to takové terno, které se zaplatí do 15 let, jak tvrdí, tak jim banky ty peníze nejen dají, budou jim je nutit, ne?

Nebo že by nevěřili v tu jejich "zprávu"???

Proč chtějí 600 miliard z veřejných peněz???

A není trošku chucpe, když zprávu o ziskovosti sepíšou ti, kteří by ty případné miliardy inkasovali???

---------------------------

Výkřiky o velkých státnících jsou jenom klišé...

10 1
možnosti

No nevím, kolik obrovských parogenerátorů se v Ostravě vyrobí za 10 let? Kolik turbín? Kolik zbylo vysokých pecí?

No, možná by to tu trasu do Polska za 15 mld zaplatilo, ovšem bude to betonové koryto s vegetací na břehu, zničí meandrující Odru u hranic...

Navíc přístav ve Svinově znamená, že se to tam bude muset buď dostávat přímo přes město, což asi nehrozí, nebo nějak naokolo po železnici.

Celkově ten kanál je podle odborníků úplný nesmysl, který se nemá šanci zaplatit (objemy přepravy ve zprávě o využitelnosti jsou zhruba 10x přestřelené, aby to vyšlo, zisk 1,5mld ročně z provozu lodiček je blábol atd.)

4 3
možnosti

Už 20 let se tady parogenerátory, kompenzíry objemu a další díly pro jaderné elektrárny nevyrábějí, protože stavba JE byla skoro všude zastavena. Na ostatní prblémy, které zmiňujete, nejsem odborník.

1 0
možnosti

Bohužel většina lidí ani neví, že Baťové chtěli kanál Dunaj- Odra- Labe- Visla a také Dunaj- Váh- Slatinské doly ( 647 km. 229 plavebních komor). Válka a komunisti tomu dali stopku. Dneska si většina národa myslí, že ten kanál vymyslel Zeman.:-)

4 0
možnosti

Válka a komunisti tu stopku jen urychlili, byl to bláhový projekt. Navíc určitě ne 5m hloubky a 40m šířky...

4 2
možnosti
  • Počet článků 420
  • Celková karma 17,68
  • Průměrná čtenost 522x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.