Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ano, i o spoluveznich z KZ se vypravi. Treba jak se z kapo mavnutim kouzelneho proutku stali prezidenty CSR.

0 0
možnosti

J90a37k98u23b 78H94o46z89a

19. 1. 2021 9:12

Zajímavé, děkuji.

0 0
možnosti

Jako studenti recesisté, jsme v Brně měli přání - Strávit noc na Záchytce a prodělat nějakou zkušenost s basou ! Ta sláva - Holky by čuměly ! ...

Záchytka se nekonala, asi by museli zavřít polovinu studentské obce ! Sen basy se mi splnil na vojně ! Pravda, justiční - krátkodobý omyl, (asi 4 hodiny). Jako divizní písař jsem kladl odpor - "Nemám čas vysedávat v base", musím jít do práce, kanceláře ! Až dorazili důstojníci z výjezdových kontrol, marně bádali, kde mají svého administrativního sluhu ! Tak jsem byl omilostněn ! ...

Léto, kolega ze studií na chalupě - "A proč jsi se vlastně rozvedl" ? Co tě nejvíce trápilo ? - "To, že žena se mnou absolutně nemluvila" ! Neuvěřitelně trýznivý pocit zmaru, nevedeného dialogu ! Totální, pocitový zmar ...

V té vojenské base jsem byl sám - zajímavé pocity. Bez tkaniček, opasku. Očumoval jsem různé malůvky po zdech. Vrypy nadějí, arestovaných předchůdců ... Úsměv, mne ovšem stále neopouštěl ...

Vzpomněl jsem rovněž na otce ! Na jeho vyprávění, kdy za Heydrichiády - Reálné gymnázium FM - Byl zatčen Gestapem ! Všichni kantoři + studenti na chodbě ! Kožený kabát proházel a nahodile na někoho ukázal. Následoval převoz do ostravské, skutečné basy ! ...

Rodič to popisoval, jako jeho životní okamžiky - naprosté hrůzy ! Co bude? Bude vůbec něco, další ráno ? Zajímavý postřeh - Všichni ! Hledali naději a útěchu - Bez ohledu na věk, vyznání, svou orientaci - Všichni se modlili k Bohu ! Jeho slovy - nikdy mu nebyl blíže ! Vše s koncem dobrým - propuštěni. (2-3 dny).

Když tak nad tím přemýšlím - Asi je dobré, zejména s nejbližšími dialog vést. Mít lidskou a duchovní oporu - svůj milník. No a tak mi zbývá ještě ta Záchytka ! Můj sen se rozplývá, zejména nyní, v době zavřených krčem Coronaviru. Opravdu - naděje umírá poslední ! ... :-)

1 0
možnosti
Foto

Mít strach ze smrti se nevyplácí. Ochromuje to.

0 2
možnosti
Foto

Oni by strach ze smrti neměli, kdyby je komouši bezdůvodně neodsoudili k smrti. Byli političtí, takže bezdůvodně.

5 0
možnosti
  • Počet článků 420
  • Celková karma 17,90
  • Průměrná čtenost 522x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.