Černobílý svět?

Ano, mnozí to tak vidí. Mají jednoduché kritérium, podle kterého vše hodnotí. Jedni tvrdí, že za všechno zlo ve světě mohou Američané a druzí taky mají jasno, poněvadž za všechno zlo ve světě mohou Rusové.

I když toto vím, přece jsem nevěřícně koukal na různé komentáře v souvislosti se smrtí několika desítek členů souboru Alexandrovců. Někteří na neštěstí koukali ČB brýlemi. Jejich názor by se dal vyjádřit slovy: „Byli to Rusové, netřeba jich litovat.“ Vzpomněl jsem si, že jsem den po spadnutí Dvojčat v New Yorku potkal souseda, který byl uvědomělý i po listopadu 1989. Ten mi řekl: „Co je lituješ, vždyť to byli kapitalisti. V těch budovách byly banky, tam nepracovali obyčejní lidé.“

Stejně tak posuzují politiky, například našeho či amerického prezidenta. Pro jedny je dobrý na 100 %, pro druhé naopak. Jedni tleskají boji Trumpa proti přílivu migrantů, jiní odsuzují stavbu zdi. Já se domnívám, že její efekt bude velmi slabý. Pokud je v Kalifornii poptávka po levné pracovní síle, například v zemědělství pro pěstování zeleniny, potud ti migranti budou pronikat. Kdyby někdo jejich příval zastavil, zdraží v USA zelenina. Stejně tak jednání Trumpa s představiteli společnosti, která uvažuje o stavbě automobilky v Mexiku, aby tuto automobilku postavili v USA, nedávám naději na úspěch. Auta vyráběná v USA by byla mnohem dražší než stejné vozy z Mexika. Na druhé straně některé názory nového amerického prezidenta jsou mi sympatické.

Já myslel, že většina lidí chápe, že v každém člověku je část dobrá a část špatná. Pokud bychom to vyjádřili graficky, vypadlo by to takto:

vlevo - častý pohled na lidi, vpravo - mnou doporučovaný pohled

Snad obrázek nemusím vysvětlovat. Jen bych dodal, že je jasné, že u některých lidí převládají temné stránky, u některých světlé. Vyhodnotit to je však velmi ošidné.

Autor: Ladislav Jílek | neděle 29.1.2017 18:40 | karma článku: 9,52 | přečteno: 272x