Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zlatá neděle

Nechodím před vánoci po obchodech, zvláště ne na zlatou neděli, Udělal jsem někdy před 20 lety zkušenost, která mne od toho odradila.

Zdálo se mi tenkrá, že bych manželce mohl ještě přikoupit nějaký dárek. Na zlatou neděli cestou z kostela jsem proto navštívil několik obchodů. Bylo v nich mnoho lidí a žádná inspirace. Vydal jsem se proto směrem k domovu a uvědomil jsem si, že nemám v ruce koženkovou tašku. Byl jsem si jistý, že jsem tašku v prvém obchodě měl. Přesto jsem se vrálil do kostela, zda jsem ji tam nezapomněl. Nebyla tam. Ptal jse se kostelníka, nic v kostele nenašel. V tašce byl pouze kancionál. Přijmul jsem tedy vysvětlení, že mně ji někdo v tlačenici vzal z ruky, ačkoli se to zdá neuvěřitelné. Asi se tak šikovní zloději vyskytují. Možná byl nakonec zloděj zklamán, poněvadž v obou případech v tašce nebyla peněženka, možná že ho kancionál potěšil a s chutí si zazpíval koledy. Tak jsem mu nakonec ten požitek popřál. Po několika letech jsem o zlaté neděli zažil přesně stejný případ. Rozdíl byl pouze v tom, že kancionál jsem měl v igelitové tašce. Tentokrát jsem ho již nehledal. Od té doby místo zlatá neděle říkám ta zlá neděle a zásadně v poslední dny před vánoci nechodím do obchodů.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ladislav Jílek | neděle 22.12.2019 20:43 | karma článku: 14,00 | přečteno: 347x
  • Další články autora

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část IV – Vzdělanost

V době renesance se začala prosazovat vzdělanost, před tím se více cenilo umění válečnické. A taky se v renesanci začaly hlásat pansofistické myšlenky. U nás byl významným zastáncem těchto myšlenek Jan Amos Komenský.

13.5.2024 v 14:42 | Karma: 13,88 | Přečteno: 232x | Diskuse| Kultura

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část III – Revoluce

Když jsem studoval za minulého režimu, říkali nám ve škole, že revoluce jsou lokomotivami dějin. I mnoho nekomunistických historiků vyzvedá revoluce. Oprávněně?

2.5.2024 v 15:06 | Karma: 15,96 | Přečteno: 249x | Diskuse| Politika

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část II - Kolonie

Vzpomínám si, že v padesátých letech minulého století mnoho lidí na argument, že ve Francii, Velká Británii či jiné západoevropské zemi mají vysokou životní úroveň, odpovídal: „Díky koloniím mají vysokou životní úroveň.“

22.4.2024 v 11:10 | Karma: 21,48 | Přečteno: 574x | Diskuse| Politika

Ladislav Jílek

Všem bylo jasné, že to musí fungovat – a ono nic, část I - Války

Již mnohokrát se stalo, že někdo přišel s novou myšlenkou, která chytla. Všem lidem bylo jasné, že to je ono, nadchli se pro ni, realizovali ji – a nakonec se ukázalo, že to nefunguje.

16.4.2024 v 17:36 | Karma: 16,31 | Přečteno: 494x | Diskuse| Politika

Ladislav Jílek

Poznámky k eutanazii

Vím, že většina lidí má vyhraněný názor na dobrovolné ukončení života. Pokud někdo na toto téma ještě chce vést úvahy, doporučuji zvážit níže uvedená fakta.

11.4.2024 v 12:57 | Karma: 14,66 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

Žáci mají výsledky přijímaček na SŠ, přijato je 94 procent uchazečů

15. května 2024  7:16,  aktualizováno  10:31

V informačním systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Ministr...

Moucha na útěku. Francie po krvavém útoku dál hledá vězně a jeho osvoboditele

15. května 2024  10:13

Ve Francii druhým dnem pátrají po uprchlém vězni a dalších čtyřech ozbrojených mužích, kteří při...

Ženě dal do vaginy petardu. Přišlo mi to legrační, líčil u soudu obžalovaný manžel

15. května 2024  5:10,  aktualizováno  10:07

Před soud předstoupil Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

Blinken v Kyjevě překvapil jako kytarista. V baru zahrál hit od Neila Younga

15. května 2024

Americký ministr zahraničí Antony Blinken v úterý vzkázal Ukrajincům, že za svobodu jejich země...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 423
  • Celková karma 17,88
  • Průměrná čtenost 518x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.