Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^:-)dík za zajímavé informaceR^

0 0
možnosti

Pěkné a zajímavé počtení, děkuji :)

0 0
možnosti

Zajímavý povídání. Chtěl jsem se zeptat, kov je lidstvu znám mnoho století, má tento materiál v sobě ještě nějaký potenciál, nebo už o něm víme vše? Děkuji za odpověď a přeju hezkej večer.

1 0
možnosti

To je velmi široká otázka. Vlastnosti (čistých) kovů jsou prozkoumány docela dobře, ovšem možnosti slitin jsou nepřeberné a požadavky techniky stále rostou, proto tisíce výzkumníků na celém světě hledají stále lepší slitiny kovů. Uvedu příklady: Výrobci automobilů chtějí stále pevnější tenké plechy na karoserie aut. Není problém udělat pevnější plech, například pilky na železo se dělají z velmi pevných plechů. Ovšem plech na karoserie musí mít velkou tažnost, aby šlo z něho vylisovat blatník nebo dveře. Pilku na železo neohnete, hned se zlomí. Úsilím mnoha zainteresovaných se to zvolna daří. Pomalu se na auta používají pevnější plechy, které jsou o desetinu milimetru tenčí a hmotnost karoserie se snižuje o desítky kilogramů, což se projeví na spotřebě paliva. Náhrada plechu plasty je aut problematická, auto musí zvládnout Crash test, náraz rychlostí 80 km/hod do betonové stěny. K vylisování dveří auta je třeba mnoho nástrojů. Lisuje se postupně na 17 lisech za sebou. K tomu je třeba sada mnoha nástrojů za mnoho milionů korun. Po vylisování několika tisíc dveří jsou nástroje opotřebované. Výrobci automobilů chtějí, aby výzkumníci našli takovou ocel, aby na nástrojích bylo možné vylisovat půl milionů kusů dveří. Zatím se to jeví jako fantazie. Odlehčování automobilů pomáhá zvyšování počtu hliníkových součástek, na dražších vozech jich je více. A zase se se hledají nové hliníkové slitiny. Například by bylo žádoucí je použít na ojnice, ovšem ty pracují při zvýšené teplotě a pevnost hliníku s teplotou klesá rychleji než pevnost oceli. Do nedávna bylo možné použít na ojnice pouze slitinu hliníku se stříbrem, což je moc drahé.

Při výrobě letadel stoupá podíl titanu. Například podvozky dopravních letadel se dělali z oceli, dnes se přechází na titan.

V mnoha oblastech kovy vytlačily plasty. Bohužel plasty mnohem více škodí životnímu prostředí. Při výrobě letadel se už uplatňují uhlíková vlákna, ta jsou v některých směrech lepší než kovy.

1 0
možnosti

Zajímavé, děkuji. Je krásné, pokud člověk produkuje cosi smysluplného a něco konkrétního po něm zůstává. V podstat celoživotní modifikace toho českého - Syn - RD - strom. Nicméně jsou zde další plechoví budovatelé - viz :

Nesmírně se mi líbil Zemanův výrok = Jmenuji premiérem ČR Andreje Babiše, aby nebyl vydiratelný! Já říkám stále to své - Vydiratelnější osoba v ČR neexistuje. Dře a s námi velice dobře ! Miloši, už je ti lépe? Co se vydře dále, zakázky na atomové elektrárny ? ... :-)

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS