Diskuse

Hefaiston XLI

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP
JM

J17a69n 11M41a89r81e86k

1. 9. 2023 19:08

Kovařina je krásné řemeslo...tím nemyslím to průmyslové. Jako kluk jsem musel tak dvakrát za rok do Poříčí nad Sázavou s kon'mi na překování. Mohl jsem tam pozorovat tu proceduru zručného kováře. Musel jsem tu konskou nohu přidržovat a pan kovář odstranil tu 'ojetou' podkovu a nasadil a upevnil novou. Ta musela mít přesnou velikost.nPan kovář odřezal nějakou nehtovinu z chodidla, přisadil novou a podkovářskými hřebíky ji připevnil. Pak kopyta načernil a já s konmi šlapal domů do Městečka nad Sázavou. Koně mně znali a nedělali potíže, bylo mi 8 a 9 let a kdyby se splašili, neudržel bych je. Kolikrát se mi vytrhli z ruky a sami doklusali až na dvůr. Jednou jsem je chtěl zvládnout, ale oni mně tahli po zemi, jak, jsemdržel opratě. Tak mi nezbývalo, než je pustit. Jo, bylo to krásné dětství...kolem roku 1947!!

1 0
možnosti
LJ

I to podkovářské řemeslo je umění. Kovář musí správně ubrat rohovinu na kopytě a správně nasadit podkovu, jinak by kůň napadal na jednu nohu. Naopak, když kůň má nějakou vadu chůze. lze to eliminovat vhodným kováním.

0 0
možnosti
VN

Děkuji za bohatý náhled , na setkání uměleckých kovářů. Určitě se pokochám ještě víckrát. --

1 0
možnosti
LJ

Potěšila jste mne.

0 0
možnosti
Foto

J79o63s51e30f 16B24á24r54t57a

31. 8. 2023 12:36

Zase jsem to prosvihnul.

0 0
možnosti
LJ

Já ti to příští rok připomenu, můžeme jet spolu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 421
  • Celková karma 18,38
  • Průměrná čtenost 521x
Žiji v Ostravě, povoláním hutník, narozen 1943, katolík - dost důvodu pro to, abyste mne nečetli.